mandag 11. april 2011

Millionær, og herrens glade dagar..


Tenk å hatt masse penga.
Reist verden rundt for å gå på loppemarked.
Rett og slett levd Herrens glade dagar.
Nei, ein hadde vel vorte lei da og..
Men jaja..millionær eller ikkje..
Ville berre visa deko "pengane" eg fekk tak i på ein antikk butikk i Køben.




Desse deutshe markane er penga so blei brukt unna 1.verdenskrig i Tyskland.
Dei kunne forandra seg frå dag til dag,
og nokre av dei har stempel over med eit anna beløp.
Dei tok seg faktisk ikkje tid til å trykka opp nye..
Ganske spesielt, og kjekt å ha :)

Her kjem bilete av fleire bruktfunn eg fant i København.


To små skjønne koppa, eit sausenebb so passe perfekt te
servise eg fekk te bursdagen min (kan du lesa om HER),
"sølvfat" og litt bestikk.
Eggeglasa fant eg på den lokale bruktbutikken ein dag.

Her har da vore eit deilig ver i dag,
iallefall inntil høsteveret tok av på nytt i ettermiddag..

I dag har eg hatt min første dag på jobb!!!
Var berre nokre timar,
men er sooo utrulig godt å få litt liv att,
og å kunna treffa folk att utan å tenka på immunforsvar og basseluska :)


Ønske alle ei fortreffelig flott veka!!



Klemma frå Christine






3 kommentarer:

Bustenellik sa...

Så artig med de pengene :-) De kan jo være masse verdt, siden det sikkert ikke finnes så mange av hver enkelt seddel. Og det serviset er bare nyyyyydelig. Titter etter det når jeg er innom bruktbutikken, men ser det nesten aldri. Sikkert fordi det er så fint ;-) Så deilig å være tilbake på jobb. Deilig å ha litt hverdag igjen sikkert :-) Nyt vårdagene!
Klem

Mamsens hus sa...

Så mye fint, likte godt pengene. :)
- og så bra at du nå kan begynne så smått på arbeid igjen. :)

Fru Andersen sa...

Heisann!

Lenge siden nå, tiden fløy og før jeg visste ordet av det satt vi på flyet til Oslo.

Det var ganske stress før vi dro og med bebis i magen var humøret mitt ganske svingene i tillegg.

Var på jobb helt frem til avreisedag, mannen var her og malte mens jeg liksom skulle pakke ned og sende avgårde møbler osv, vaske ut, hjelpe med lekser, trøste jentene som grudde seg til flyttingen mer og mer, og ordne overtakelse på "gamle-huset". Og som liksom for å toppe det hele fikk jeg og alle tre jentene omgangssyken de siste dagene vi bodde i Bergen. Da var det bare å krype rundt å tørke opp etter minstejenten som konsekvent kastet opp alle andre steder enn i bøtten....Da tenkte jeg at jeg ALDRI kunne klart å være alenemor! Helt utslitt etter to uker uten mannen!

Var helt på gråten når jeg endelig satt på flyet østover og følte meg helt tom flere dager etter at vi var kommet frem.

Men herlighet, det er jo slike ting som raskt går over og egentlig ikke noe å ta på vei for, så nå er det (nesten) glemt og dagene er gode!

Kommer nok til Bergen etter lillegutten er født så da skal jeg gi lyd fra meg;-) Og er du på disse trakter håper jeg du sier i fra!

Forresten mange fine ting du har funnet deg! Flink til å spore skatter du altså! Og kjekke bilder fra Køben;-)

Ble langt dette, burde vel heller sendt mail, hihi!

PS: Håper det går greit på jobb igjen og at du kommer til enighet med NAV;-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails