mandag 26. april 2010

Da e ikkje gull alt som glitrer..

Mange sei at vår mellomste fugleunge har arva min kreativitet og sans for hobby ting. Men når huset er fullt av glitter og lim, so e eg no ikkje heilt sikker på den saken..e jo kjekt at han like å teikna, mala og glitre, klipping og liming..men ikkje alltid når han begynne når da e kveldsmat. "Isak, neste gong trur eg me må gjera da når mamma ikkje heima.." Høyrte eg den minst fugleungen sa te han då eg måtte vera litt streng og be de om å rydda (for 1000 gong- minst..). Då måtte eg flira litt :) Resultata blir alltid bra, og ikkje veit eg kor eg ska gjera av alle barne kreasjonane. Må jo beholda de..
















Fridagen min har gått med te å rydda litt i den eine boden, og te å kjørt MASSE søppel på dynga! Godt å få da vekk. Men i ettermiddag sat eg med symaskina og koste meg. Da blei ein fleece kjole te, og nokre puter. Putene e te eit prosjekt som eg ska komma tilbake te om nokre daga :)

Blei ikkje heilt fornøyd med denne todelte knytekjolen, men må vel bli godkjent sidan da e mitt andre plagg eg syr. Ein lærer av feiling og prøving :)

No må eg forbereda mårgondagen, må tidlig opp..ikkje alltid lika lett å komma seg opp..Ønske deko ein finfin kveld :)

Klem frå Christine :)

5 kommentarer:

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Du kosa deg med symaskina du og ser eg;) Men du er jo blant dei vidarekomne! Kjempeflink du er! Og alt er sjølvlært? Eg seie berre WOW!:)
Kos deg vidare!
Klem:)

Randi sa...

Så kjekt at du vil bli med på Give Awayen min:)

Flotte kunstverk gutten din har laga, og alltid like morsomt å høre at det er andre som også har forstått at visse ting må hemmeligholdes for mamsen;)

Steike, du er jo en kløpper på symaskinen da.
Gleder meg til å se flere syarbeider!

Klem:)

Beate sa...

Imponert over syinga di! Du har det vel etter mamma du. Det genet fekk ikkje eg! Som Trond så godt skreiv på et morsdagskort ein gang på nittitallet: "Du mor, du syr og du syr...at du ikkje spyr..." Eg lika produktet, men er glad eg ikkje treng vera den produktive ;)

Hos Jorunn sa...

Så flink du er Christine!! Må være veldig morsomt å sy sine egne klær..skulle ønske jeg hadde tålmodighet til å sitte ved en symskin..det er vel 30-40 år siden sist jeg prøvde..hihi. Ha en fin uke!! Klem fra Jorunn

Fru Andersen sa...

Så flott kjole, du har jo snart sydd deg en hel garderobe! Gøy å se bildene av deg, kanskje jeg kjenner deg igjen om jeg ser deg ute på farten et sted;-)

Her produseres det også tegninger og "kunstverk" på løpende bånd. Etter en stund på veggen la jeg dem bare inn i skapet, til slutt raste det ut. Jeg kjøpte tre esker med lokk på Ikea, merket dem med navn, og nå er det ganske lett å bare legge tegninger, minner og andre kreasjoner oppi eskene. Da er de bevart og jeg vet hvem som har laget hva. En gang satser jeg på at barnebarna kan komme å se i disse eskene;-)

Ha en fin tirsdag!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails